woensdag 11 mei 2011

blommen, jong grut en vogels

Gisterenavond zat ik blogs te bekijken en kwam ook bij iemand die met de hexagonnen bezig is. Nou heb ik pas m'n stofjes weer eens opgeruimd en daarbij ook een mand gevuld met stukjes stof die eigenlijk een beetje klein zijn. Ben dus op zoek gegaan naar hexagonnen op het net, uitgeprint en eens kijken hoe ik dat vindt, dat is dus verkeerd want heb de verslaving te pakken, dat is leuk om te doen. Heb er nu 5 af. Het vervelende is alleen dat er nog zoveel andere projecten op me te liggen wachten, waar ik ook al mee begonnen ben en die dus eigenlijk voorrang hebben.
Achter m'n tuin is een sloot, met veel eenden, en nu zwemt er allemaal jong grut rond. Een heeft er 8, maar het is ongelijk verdeeld want andere moeder eend heeft er maar 1.

Er komt regelmatig bij mij op de schutting een kraai, even kijken met die bijdehande kraaloogjes. Prachtige vogel, glanzend zwart veren kleed.

De aanstaande merel moeder is al druk bezig het nest gezellig en warm te maken, die komt in de tuin van alles halen, zelfs stukjes plastic.





Ben ook nog even bezig geweest in de tuin, maar weer wat spitten. Het begint wel wat te worden, zeker nu er wat planten in bloei staan.

1 opmerking:

Quiltpassion.blogspot.com zei

Ja, als je niet verslaafd wilt raken, moet je niet aan hexagons beginnen. Maar het voordeel is, dat je het als tussendoortjes kunt houden en ze zijn ook makkelijk mee te nemen. Je tuin ziet er leuk uit!
Groetjes, Cisca